キャプテラ - 日本企業の最適な
ソフトウェア選びをサポートし17年

Zoho Socialとは?

Zoho Social(ゾーホー・ソーシャル)は、企業・代理店のためのSNS管理プラットフォームです。
複数のSNSを一元管理し、投稿の予約・スケジュール管理、ソーシャルリスニング、分析レポート&ダッシュボードなど、SNSマーケティングに必要なさまざまな機能を提供します。

■対応SNS:Facebook、Instagram、Twitter、YouTube、TikTok、Pinterest、LinkedIn、Google マイビジネス

□━Zoho Social でできること━□

■複数SNSを一元管理
・一括投稿
・各SNSのDMやコメント/リプライへの返信
・各SNSの最新投稿や更新情報、アカウント状況の確認

■予約投稿&投稿スケジュール管理
・投稿予約機能
・投稿カレンダー機能

■最も効果的な投稿時間を予測
・投稿に対するオーディエンスの反応に基づいた最適な投稿日時予測機能

■複数メンバーで運用可能
・ユーザー権限設定
・投稿の対するコメント機能・承認機能

■キーワードやハッシュタグを基にソーシャルリスニング
・特定のキーワードやハッシュタグなどでフィルタリング可能なビュー&ダッシュボード作成機能

■成果を可視化するパフォーマンス分析レポート
・オーディエンスの属性や、リーチやインプレッションなどSNSパフォーマンスをまとめたレポート作成機能

■さまざまな連携でさらに便利に
・CRMやヘルプデスクなど外部ツールとの連携機能

Zoho Socialの対象ユーザー

自社でSNSマーケティングに取り組まれる企業から、クライアントのSNSアカウントを運用する代理店まで幅広く活用されています。 以下のようなニーズ・課題をお持ちの方におおすすめします。 ・SNSアカウントを複数運用されていて、運用工数を削減したい方 ・これからSNSマーケティングに取り組まれたい方

Zoho Socialソフトウェア - 1
Zoho Socialソフトウェア - 2
Zoho Socialソフトウェア - 3
Zoho Socialソフトウェア - 4
Zoho Socialソフトウェア - 5

Zoho Socialをご存知でしょうか? 別の人気製品との比較

Zoho Social

Zoho Social

4.7 (3,246)
¥0
無料バージョン
無料トライアル
49
5
4.7 (3,246)
4.5 (3,246)
4.5 (3,246)
VS.
価格プラン
価格オプション
機能
連携サービス
使いやすさ
価格の妥当性
カスタマーサービス
$49.00
無料バージョン
無料トライアル
45
7
4.5 (673)
4.8 (673)
4.6 (673)
緑色の評価バーは、平均評価とレビュー数に基づいて高評価の製品を表しています。

Zoho Socialの他のおすすめ代替製品

ContentStudio
高評価の機能
投稿スケジューリング
自動パブリッシュ
複数アカウント管理
Zoho Mail
高評価の機能
スパム・ブロッカー
メールのモニタリング
受信箱管理
Vtiger CRM
高評価の機能
リード管理
連絡先データベース
連絡先管理
eclincher
高評価の機能
コンテンツ管理
レポート/分析
自動パブリッシュ
Feedly
高評価の機能
コンテンツライブラリ
ソーシャル・メディア統合
ベンチマーキング
Hootsuite
高評価の機能
ソーシャル・メディア統合
投稿スケジューリング
複数アカウント管理
Loomly
高評価の機能
投稿スケジューリング
自動パブリッシュ
複数アカウント管理
Mailchimp
高評価の機能
メールキャンペーン管理
メール・マーケティング
メール管理
Agorapulse
高評価の機能
コンテンツ管理
投稿スケジューリング
複数アカウント管理

Zoho Socialの評判・レビュー

評価ポイント

総合評価
4.7
使いやすさ
4.7
カスタマーサービス
4.5
機能
4.5
価格の妥当性
4.5

企業規模(従業員数)別レビュー数

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Rogerio
Rogerio
Contract Test Analyst
認証済みLinkedInユーザー
環境サービス, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路

Nice and easy to setup and use straight away

5.0 3 年前
動画プレイヤーで日本語字幕を表示できます
認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
エンタテインメント, 51~200人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路
ソース:GetApp

日本語対応してほしい

4.0 先月 新着

製品を使ってみた感想: 全体として、Zoho SocialはSNS運用を効率化するための強力なツールとして役立ちました。特に、複数のSNSアカウントを一元管理できる点が便利でした。しかし、最初の設定やカスタマイズには少々時間がかかりました。

良いポイント:

特に気に入った点として、Zoho Socialのスケジュール機能の使いやすさや、多機能な分析ツールが挙げられます。

改善してほしい点:

不満点としては、ブランドごとに追加料金が発生することや、英語のサポートドキュメントが多い点が挙げられます。

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
広報・渉外, 2~10人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路
ソース:GetApp

主要snsを全て1つで運用・管理できる素晴らしいツールです

5.0 昨年

製品を使ってみた感想: 基本的な機能はマニュアル不要で利用することができます。snsの新規導入から日々の管理、レポーティングまで活用できます。

良いポイント:

facebook、Twitter、Instagramなど主要なSNSの管理を一括で行うことができ素晴らしい。日々の数値チェックの手間が大幅に削減されました。

改善してほしい点:

特に不満はありませんが、スマホアプリの画面がブラウザ版並に使いやすくなればなお良いです。

Jamie
Jamie
アメリカのFounder and CEO
認証済みLinkedInユーザー
広報・渉外, 自営業
使用期間: 1~5か月
投稿経路
ソース:GetApp

Zoho is the best!

5.0 2 か月前 新着

良いポイント:

Having also used a competitor app, I have renewed belief in the ease of managing social media content for clients across multiple platforms. I especially love having the ability to create one post and then edit each channel individually for tagging, etc.

改善してほしい点:

I am not a fan of the cost of this app. Would still choose it though!

Christina
アメリカのArea Director of Sales
ホスピタリティ, 1,001~5,000人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Zoho Social is a fundamental pillar for excellence in social media marketing.

5.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: Our impressive experience with Zoho Social has led us to exploiting our social media platforms for attracting more customers to our hotels. It help us to manage and strategize our marketing on social media platforms which has given impressive results in terms of the leads we capture. With Zoho Social, it has been easy to understand our audience which helped us understand how to engage them effectively.

良いポイント:

Zoho Social has a post scheduling function that enable us to only release our posts when most of our audience are active to ensure the posts reaches a high number of views. There are incredible analytics that provides us with insightful reports about our social media audience helping us understand how to engage them. It provides us with a central place for collaborating when engaging with our customers across all our social media platforms. It help us to monitor how our social media platforms are performing and guide us on how to improve the returns we get from social media marketing.

改善してほしい点:

Through it all, Zoho Social remained firm in offering top notch services. We have nothing against it so far.

Pedro
スペインのIt
家電製品, 11~50人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路

Zoho Social is a game-changer for organizing all my social media posts in one place!

3.0 2 か月前 新着

良いポイント:

Scheduling posts and analyzing performance are extremely user-friendly and efficient.

改善してほしい点:

Occasional glitches with post scheduling and limited integrations with other platforms can be frustrating.

Michael
アメリカのMarketing Specialist
通信, 51~200人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路

検討した類似製品:

A Decent Option for the Beginning to Intermediate Business

3.0 4 か月前

製品を使ってみた感想: It's a B- overall. It offers everything a beginning to intermediate user needs to handle the automation of social posts. There are extras and add-ins that make it more confusing than it needs to be.

良いポイント:

Zoho Social is a fairly straightforward program that allows for automated posting of your content for social channels. It's easy to understand and use.

改善してほしい点:

It is just fairly vanilla. The interface is simple, but not always informative in the way that you need. There are extras and add-ins that make it more confusing than it needs to be. Selections should be grayed out if they require additional credits. Additionally, why charge for AI Assist when it can be found for free in many other places? It makes it not worth using for the additional hassle.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
物流、サプライチェーン, 51~200人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路
ソース:GetApp

Highly Recommend!

5.0 2 か月前 新着

製品を使ってみた感想: Very pleased and would suggest this to others.

良いポイント:

Scheduling all my post to all social platforms at once is a great tool!

改善してほしい点:

I wish there were more tips/tricks that pop up when doing a task.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
医療機器, 2~10人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路
ソース:GetApp

One stop hub for social media management solutions

5.0 先月 新着

良いポイント:

I like that it is a reliable tool for business, especially from where I sit and use it on a daily basis, as it serves as an all-in-one social media management solution.

改善してほしい点:

In my initial engagement with the platform, its interface felt a bit clunky navigating between different accounts and features. Kindly provide training, even a virtual training, will aid with bridging the gap and answering some queries in this regard.

Rhys
Rhys
英国のOwner
認証済みLinkedInユーザー
マーケティング、広告, 自営業
使用期間: 1~5か月
投稿経路
ソース:GetApp

Really good!

5.0 2 か月前

良いポイント:

It is so easy to use, better then other apps.

改善してほしい点:

The uploading of more then 4 images seems to be more complicated then its needed to be

Vincent
Vincent
フランスのpresident
認証済みLinkedInユーザー
スポーツ, 2~10人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路
ソース:GetApp

Convenient for cross-platform posting

4.0 2 か月前 新着

良いポイント:

Zoho Social is very convenient to manage our social network accounts, makes it very easy for publishing on multiple patforms at once.

改善してほしい点:

Zoho Social is a bit pricey for a small structure

Ahmed
Ahmed
エジプトのowner
認証済みLinkedInユーザー
小売, 2~10人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路
ソース:GetApp

Zoho Is the best platform to manage your social media all from one place

5.0 4 週間前 新着

良いポイント:

Zoho Is the best platform to manage your social media all from one place

Stephanie
Stephanie
アイルランドのMarket Executive
認証済みLinkedInユーザー
ワイン、スピリッツ, 11~50人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路
ソース:GetApp

Zoho works for me

5.0 2 か月前 新着

良いポイント:

As a marketing executive, I love how Zoho Social provides detailed analytics that help me optimise our social media strategies with ease. The interface is intuitive, so I was able to get started quickly. I also appreciate the ability to schedule posts across multiple platforms, which has saved me a lot of time. Plus, it’s very affordable compared to other tools, making it a great value for what you get.

改善してほしい点:

One downside I’ve noticed is that some of the more advanced features are only available in the higher-priced plans. There’s also a slight learning curve when trying to unlock all of the tool’s capabilities.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
教育管理, 2~10人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路
ソース:GetApp

Best Social Media Autoation App

5.0 9 か月前

製品を使ってみた感想: My overa ll experience is best as comparing to sitting doing manually and in times we can't do, we can automate, this is best experience.

良いポイント:

All the pros are good, but should be improved a lot comparing the new apps those coming now with AI and stories

改善してほしい点:

We can't post or automate Instagram stories which is a big draw back. And facebook groups always keep disconnecting every minute.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
マーケティング、広告, 自営業
使用期間: 6~12か月
投稿経路
ソース:GetApp

Zoho Social Review

4.0 7 か月前

製品を使ってみた感想: It eases social media management, reporting and tracking

良いポイント:

Ease of scheduling content Real time analytics

改善してほしい点:

some times the analytics provided are different from those given by the social media platforms

Bradley
Bradley
英国のManaging Director
認証済みLinkedInユーザー
コンピュータ・ソフトウェア, 2~10人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路
ソース:GetApp

We Love Zoho Social

5.0 4 か月前

製品を使ってみた感想: Zoho Social is a fantastic tool for managing social media accounts. Its intuitive interface, robust analytics, and seamless scheduling features make it easy to track engagement and grow your online presence. Highly recommend it for businesses of all sizes!

良いポイント:

What I liked most about Zoho Social is its comprehensive analytics and easy-to-use scheduling tools. The ability to monitor multiple platforms from one dashboard and schedule posts in advance saves time and streamlines social media management. It's a powerful all-in-one solution!

改善してほしい点:

The only downside I found with Zoho Social is that the mobile app could be more intuitive and feature-rich. However, the desktop version is excellent, and the minor mobile app limitations don’t significantly impact overall functionality.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
メディア制作, 2~10人規模の会社
使用期間: 無料トライアル
投稿経路
ソース:GetApp

Create and post with Zoho

5.0 3 か月前

製品を使ってみた感想: It has been a wonderful experience. Easy to roll out ideas.

良いポイント:

Easy to use. Allowed time to create new post while schedule post rolled out.

改善してほしい点:

Some connection to social sites were limited.

Ryan
Ryan
カナダのOwner
認証済みLinkedInユーザー
写真, 2~10人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路
ソース:GetApp

Zoho Social Review

5.0 8 か月前

製品を使ってみた感想: Best social posting app I have used so far.

良いポイント:

Very easy to get started and use. Links up to all the social platforms I use. AI copy prompt.

改善してほしい点:

limitations uploading certain resolutions to platforms. For example, I can upload a 1920x1080 video directly to X(twitter), but the zoho app needs the video to be a smaller resolution to upload to X. So I don't bother uploading the video to that platform. Too much of a hassle rendering out multiple resolutions.

Nikita
Nikita
ドイツのMarketing Manager CRM
認証済みLinkedInユーザー
機械工業, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

検討した類似製品:

Global and Functional Social Tool

4.0 5 か月前

良いポイント:

It has a lot of capability and functionalities upon initial setup. It is easy to separate brands, and manage lead capture for each salesperson. All integrations into existing social medias are in Zoho Social at a glance, features are on the same level as of other social tool providers. Interface and workflow management are a piece of cake. Easy to navigate through many layers of data and communication points.

改善してほしい点:

It is similar to Zoho tools in existing integrations and usual necessity to tweak things internally and upkeep the system. Due to our internal customization of CRM, it was harder to integrate Zoho Social seamlessly. It is hard to manage several languages under one roof, only limited amount of brands can be created. Automation and default pages are barely customizable.

Will
Will
アメリカのManaging Partner
認証済みLinkedInユーザー
マーケティング、広告, 2~10人規模の会社
使用期間: 6~12か月
投稿経路
ソース:GetApp

A Powerful Social Media Management Tool

5.0 7 か月前

製品を使ってみた感想: Zoho Social is a solid choice for businesses and individuals who need a user-friendly platform for scheduling and publishing social media content.

良いポイント:

Zoho Social excels in scheduling posts. The calendar view allows for easy planning and organization of content across various social media platforms.

改善してほしい点:

While scheduling is strong, Zoho Social offers limited functionalities for directly engaging followers on social media platforms.

Kimani
Kimani
ケニアのAccountant
認証済みLinkedInユーザー
経理, 51~200人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

Expand your business by growing it's Social Media presnce

5.0 昨年

製品を使ってみた感想: In this digital era of doing business, Zoho social comes in handy. It helps me manage marketting campaigns across the social networks, manage and monitor prospects as well as analyse and reports. It is really saving me the efforts of marketing

良いポイント:

In times where side hustles off your employment job has become necessary source of extra income, I chose to start a cyber business and also do accounting and auditing jobs independently. This is where Zoho Social comes into play. I use it to manage my business social media accounts. I appreciate the fact that it is an easy to implement and setup and perfectly fit with a range of existing tools in my workspace. It is also super simple to use and comes with an incredibly designed UI that Iam able to navigate through all it's features for maximum value for my money. I enjoy being able to schedule the publishing time of my posts to those times that the audience is active on social networks. From a dashboard I can monitor every post across all platforms and Incase of comments I can reply. The pre-built reports are of great use for Iam able to analyse the performance of each post through clicks and views.

改善してほしい点:

Zoho Social is a tool of it's kind with no challenging issues soo far

Mario
Mario
ジャマイカのSocial Media Marketer
認証済みLinkedInユーザー
マーケティング、広告, 2~10人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路
ソース:GetApp

Zoho Social - Social Media Management

4.0 6 か月前

良いポイント:

I love the accessibility of multiple social media platforms from a central point of control.

改善してほしい点:

Not being able to connect a Facebook profile instead of only being able to connect a page associated to the profile

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
経理, 11~50人規模の会社
使用期間: 1年以上
投稿経路
ソース:GetApp

Easier social media management tools.

4.0 4 か月前

良いポイント:

mobile application multiple platforms easy of use and setup

改善してほしい点:

More social media presence is necessary, and each shared post must be modified.

認証済みレビュアー
認証済みLinkedInユーザー
マーケティング、広告, 11~50人規模の会社
使用期間: 1~5か月
投稿経路
ソース:GetApp

My experience with Zoho Social

4.0 9 か月前

製品を使ってみた感想: Overall, Zoho has provided me an affordable option that makes social media management easy for me and my colleagues.

良いポイント:

Content Management, Scheduling, Reports and analytics are major components needed for my work and Zoho delivers these.

改善してほしい点:

The fact that Twitter(X) paid features are not available on the platform, for example, text limit. Also, I don't know how much of a fault this is to Zoho, but the level of engagement on posts published via Zoho is low compared to that from the native platforms.

Tanya
Tanya
バハマのVirtual Assistant
認証済みLinkedInユーザー
グラフィックデザイン, 自営業
使用期間: 1年以上
投稿経路
ソース:GetApp

Zoho Social - the only app you need!

4.0 昨年

製品を使ってみた感想: My overall experience with Zoho Social is excellent - it has everything to manage and schedule your social media content and marketing.

良いポイント:

Everything! User-interface, setup, adding my socials, mobile friendly, easy scheduling, more features if you upgrade. Integration of Zia app to use AI for easy captions creation, integration with other Zoho apps and external apps.

改善してほしい点:

Zoho Social is easy to use and setup. Integration with other apps was a breeze.

Zedekiah
Zedekiah
ケニアのHydrafaciologist
認証済みLinkedInユーザー
健康、ウェルネス、フィットネス, 11~50人規模の会社
使用期間: 2年以上
投稿経路

In this digital era, my business is armored with Zoho Social

5.0 昨年

製品を使ってみた感想: Zoho Socials has allowed Avane Clinic leave digital footprint in the social space which has been a really fulfilling marketting option. It has attracted closely to 45% of our total clients and we are still hopeful that this success story will continue as long as we have it onboard

良いポイント:

Honestly this platform has every feature one could want. It offers a range of benefits at such a reasonable price. Compared to other platforms Zoho Social is easy to set up and use and it's intuitive interface is a uncomplicated. It helps manage digital marketing campaigns, lead management, monitoring , analytics and reporting, publishing content in the digital space, connections and team collaboration. The app is really dependable and functional. I am a really happy user of this platform

改善してほしい点:

For all this time I have used Zoho Social, there is nothing I have found challenging about it